An Op Loopband

Met actief gamen bedoel ik dat kinderen actief spelen, vlak voor hun vriendjes. Ik heb het ook over spellen waarbij de spelers dribbelen en schieten (voetbal) en terwijl ze van hun voeten af zijn (basketbal). Met behulp van deze gestandaardiseerde definitie en categorisering classificeert ERICSS.org een actief spel als een spel waaraan de spelers actief deelnemen in een poging om een of ander voordeel te behalen, en voordeel is wat wij mensen geneigd zijn “waardering” te noemen. Daarom kunnen actieve spelen met een optie om te schieten in plaats van de optie om te dribbelen en te schieten worden geïnterpreteerd als “sport”.

Kunnen we sport beter uitleggen? Als we een stap terug doen en spellen definiëren, dan krijgen we een beter idee van hoe spellen zijn geherdefinieerd. Als we ons voorstellen dat een basketbalteam en een voetbalteam twee verschillende soorten spelen zijn, dan krijgen we een beter idee van hoe we basketbal en voetbal moeten indelen. In feite is deze indeling zinvol omdat basketbal meer een teamspel is dan voetbal. Basketbal bestaat uit teamcoördinatie; bij voetbal bewegen de spelers zich vaak alleen en hebben ze elkaar niet in de gaten Spelen met familie-, club-, staats- of internationale teams, terwijl de spelers vaak zonder, of met weinig, steun van hun teams spelen. Basketbal wordt ook als fysieker beschouwd dan voetbal, omdat de spelers die bij een basketbalwedstrijd betrokken zijn, voortdurend moeten stoppen, aanzetten, duiken en rennen om de bal te bereiken, terwijl de spelers bij voetbal de bal alleen maar met het been bewegen, op een of ander moment.

Sport is een nuttigere categorie voor spelers in georganiseerde sporten, omdat het gemakkelijk te koppelen is aan actie, of atletische, spelen. Twee uur lang dribbelen op een basketbalveld, of een half uur rondrennen op een voetbalveld is een actie “in het spel”, waarbij het hele lichaam betrokken is. Ook videospelletjes en hand-outs bieden spelers niet op dezelfde manier acties aan. Als een kind niet op een doel schiet, met de bal dribbelt of een basket raakt, dan is de intensiteit beperkt, en daardoor is het niveau van de speler in het spel historisch – geen actie.

Spelen

“Actie is het onderdeel van sport” is een oude uitdrukking die zeer waar is, want dit is wat sommige mensen als sport of spel beschouwen. Spellen zijn een actiegerichte activiteit waarbij spelers met elkaar wedijveren en in principe een doel bereiken. Het is een voortdurend (aangenaam positief) proces waarbij de spelers de kans krijgen om een doel, conclusie, begrip of gevoel te bereiken.

Werk, karweitjes, wedstrijden en competities zijn activiteiten waarbij de speler iets nieuws ervaart en de pay-offs duidelijk zijn. Kinderen groeien op in gestructureerde activiteiten. Wedstrijden stimuleren het aanscherpen van hun competitieve aard; het geeft hen het gevoel Autoriteit te zijn, belangrijk, relevant, en onderwezen of getraind. In deze groeifase zal het spelen in een team hen leren begrijpen dat de groep een verlengstuk is van de school en dat het samenwerken met anderen hen in staat zal stellen uit te groeien tot verantwoordelijke volwassenen.

Recreatie is in zekere zin een verlengstuk van sport en spel, omdat het een tijd is waarin de spelers actief zijn en zich voorbereiden op hun toekomst. De tijd in de recreatieruimte is minder gericht op het aanleren van jezelf en meer op het volgen van het basisuitgangspunt dat je wordt toegerust met vaardigheden die nodig zijn om jezelf sociaal en psychologisch te redden, of om jezelf, je familie en je dierbaren te beschermen. Kinderen doen niet aan sport of spelletjes omdat ze willen “spelen” in plaats van te leren. Ze spelen eigenlijk omdat ze er plezier in hebben en het hun vrienden en familie samenbrengt.

Teamsporten behoren tot de oudste menselijke activiteiten. Twee volwassenen die samen spelen is ouder, op een bepaalde manier, dan drie onvolwassen jonge volwassenen of kleuter tieners – we hebben allemaal raakvlakken maar laten we het niet als competitie zien want dat concept is archaïsch. Waarschijnlijk zijn de verschillende groepen of liga’s opgericht met een reden: om gezondheid en sociale vaardigheden te ontwikkelen, zelfvertrouwen op te bouwen, fysieke eigenschappen te ontwikkelen en de integriteit te ontwikkelen die deel uitmaakt van wat ons dierbaar is in het leven, namelijk, Regels!

Leer kinderen Respect, Moraal, Strengheid, Verenigbaarheid en Synthetisch Sportspel. Doe het met het idee om alles aan te bieden wat de geslachten betreft, want competitie tussen mannen en vrouwen staat gelijk aan slimheid, nauwkeurigheid, strategie, plezier, en de omvang van de spelen kan nog verder worden uitgebreid om iedereen erbij te betrekken (inclusief kleuters), want dat is wat goed onderwijs en het creëren van hun toekomst vereist.

Met andere woorden, wij raden u aan de activiteiten aan te passen en op verschillende manieren te verdelen, b.v. basketbal voor meisjes en jongens, misschien vindt uw kind voetbal leuker, maar probeer uit te vinden waar ze in de huidige globale wereld meer behoefte aan hebben. Sportschool voor vrouwen

Author